Inger Ravn (1970)













Mijn borsten gaan in de weg zitten
Ze bewegen zich voor me uit als twee ballonnen
die continu opgeblazen worden, ze zwellen en zwellen

m’n gezicht

kunnen de mensen al niet meer zien,

mijn ogen zijn achter de ballonnen verdwenen, de mensen 
ergeren zich eraan, proberen

ze lek te steken, ze denken er niet bij na

ze beseffen niet meer dat het huid is,
   
Strakgespannen huid,

Onder de huid levend weefsel

Vol zenuwvezels 

Bloed

Tederheid

Gevoeligheid

Het lijken gewoon ballonnen ze lijken op iets uit een stripverhaal.

Mijn borsten komen tussen mij en de wereld in te staan
je zou haast denken
die is één en al

Borst

daarom hou ik tegenwoordig 

altijd maar mijn jasje aan

in de les en overal eigenlijk

voor de klas denk ik

als ik de meisjes met hun jas aan op

de achterste rij zie zitten 

hun blik gericht op 

het tafelblad

“Nee hè, jij ook al?”

maar zeggen doe ik nooit iets.

Inger Tejlgaard Olesen Ravn studeerde literatuurwetenschap en Engels, en doceert aan Thisted Gymnasium. Meer poëzie (en ook beeldend werk) op haar Instagram-account @inger_ravn.
Oorspr. Deense versie gepubl. op Instagram 28 mei 2022; vertaald naar een licht gewijzigde versie daarvan. Met dank aan Inger Ravn. 
Copyright Dutch translation © 2022 by Willem M. Ouwerkerk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten